cankered سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم

cankered: سرگرمی سرگرمی بیا تو بخندیم کارتون منتخب روز

گت بلاگز اخبار اجتماعی مسکّن امروز یا درمان فردا , راه حل دراز مدت با 11 کار مهم و آدمیزادی ، طرح ترافیک

این تنها راهکار دراز مدتی است که می تواند آلودگی مرگبار هوا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلانشهرها را در یک بازه زمانی 10 ساله حل کند.

مسکّن امروز یا درمان فردا , راه حل دراز مدت با 11 کار مهم و آدمیزادی ، طرح ترافیک

طرح ترافیک؛ مسکّن امروز یا درمان فردا / راه حل دراز مدت با 11 کار مهم و آدمیزادی

عبارات مهم : ایران

این تنها راهکار دراز مدتی است که می تواند آلودگی مرگبار هوا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلانشهرها را در یک بازه زمانی 10 ساله حل کند.

به گزارش عصر کشور عزیزمان ایران ؛طرح ترافیک عوض کردن می کند و این، عنوان داغ بحث مخالفان و موافقان است.

مسکّن امروز یا درمان فردا , راه حل دراز مدت با 11 کار مهم و آدمیزادی ، طرح ترافیک

در طرح جدید، قرار نیست به کسی مجوز ورود به محدوده ترافیک بفروشند؛ بلکه همه شهروندان می توانند وارد محدوده شوند و البته باید پولش را بپردازند.

موافقان می گویند که با این طرح، از تعداد خودروهایی که وارد محدوده می شوند کاسته می شود و چون همه سهمیه بندی ها نیز از بین بردن شده است هست، طرحی عدالت محور به شمار می رود.

این تنها راهکار دراز مدتی است که می تواند آلودگی مرگبار هوا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلانشهرها را در یک بازه زمانی 10 ساله حل کند.

مخالفان نیز از آینده نگری خود مبنی بر زیاد کردن ورود به محدوده خبر و هشدار می دهند که طرح جدید، منجر به شدت یافتن ترافیک و آلودگی هوا می شود.

واقعیت این است که استدلال های هر دو طرف قابل اعتناست و اصل این که بعد از سال ها اراده ای جهت اصلاح وجود دارد ارزشمند هست؛ هر چند که بیم آن می رود با تصمیمات غیرکارشناسی، اوضاع بدتر شود! مثلاً یکی از نگرانی های عمده این است که با آزادسازی ورود همه خودروها به محدوده در قبال پرداخت پول، حجم خودروهای ورودی زیاد کردن یابد به خاص آن که در طرح جدید، قیمت ها کم کردن یافته اند. بدهید معنا که اگر امروز خرید طرح ترافیک روزانه بر اساس ساعت ورود، تقریباً بین 20 الی 40 هزار تومان هزینه دارد، در طرح جدید، این قیمت ها به 13 تا 36 هزار تومان کم کردن یافته است.

بنابراین بدیهی است که با کم کردن قیمت، تقاضا نیز زیاد کردن می یابد.

وانگهی در شرایط کنونی، ورود به محدوده، مستلزم خرید قبلی مجوز روزانه است و خود همین مقدمه ضروری، کاهنده میزان ورود خودروهاست ولی در طرح جدید، بدون نیاز به خرید قبلی، هر گاه راننده ای اراده کرد وارد طرح می شود و بعد از این که شماره خودروی او به وسیله دوربین ها ثبت شد، باید هزینه ورود را در روزهای آینده بپردازد.

مسکّن امروز یا درمان فردا , راه حل دراز مدت با 11 کار مهم و آدمیزادی ، طرح ترافیک

لذا بحث اطراف نحوه مدیریت محدوده طرح ترافیک، باید ادامه یابد تا راهکاری معقول و علمی به دست آید؛ قطعاً در این مسیر استفاده از تجربیات کشورهای دیگر نیز موثر خواهد بود.

اما آنچه مغفول مانده، این است که همه اطراف حال حاضرِ طرح صحبت و گاه مجادله می کنند و کسی به فکر آینده نیست. واقعاً تا کی می خواهند با طرح های متعدد، با پدیده ترافیک و آلودگی هوا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرهای بزرگ برخورد کنند؟ و اساساً مگر می شود بدون از بین بردن یا کم کردن منابع آلایندگی هوا (عمدتاً خودروها و موتورسیکلت ها) ، مسأله را حل کرد؟

این تنها راهکار دراز مدتی است که می تواند آلودگی مرگبار هوا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلانشهرها را در یک بازه زمانی 10 ساله حل کند.

اگر واقع بین باشیم خواهیم دید که راه کوتاه مدتی وجود ندارد و لذا با ید به راه حل های دراز مدت و البته ماندگار فکر کرد.یکی از این راه های موثر، این است که از هم اکنون، اعلام کنند که از 5 سال بعد، تنها خودروهای هیبریدی و برقی (و موتورسیکلت های برقی) حق ورود به محدود طرح ترافیک را خواهند داشت، از سال هفتم به بعد محدوده زوج و فرد و از سال دهم کل پایتخت کشور عزیزمان ایران (و شهرهای آلوده) مشمول این طرح می شوند.

البته اجرای این طرح، نیاز به هماهنگی کامل دولت، شهرداری و شورای شهر دارد آیا که اگر واقعاً چنین عزمی جهت حل ریشه ای مسئله وجود داشته باشد، باید از همین امروز، مقدمات آن را فراهم کنند که عبارت است از:

مسکّن امروز یا درمان فردا , راه حل دراز مدت با 11 کار مهم و آدمیزادی ، طرح ترافیک

1- صفر کردن تعرفه و مالیات ورود خودورهای برقی و هیبریدی

2- عقد قرارداد با تولید کنندگان جهانی خودورهای برقی و هیبریدی جهت تولید خودروهای مناسب با بازار کشور عزیزمان ایران و از جمله تولید خودروهای ارزان کار (تاکسی)

3- برنامه ریزی جهت تولید خودروهای برقی و هیبریدی در داخل کشور

4- توسعه خدمات بعد از فروش خودورهای برقی و هیبریدی

5- واردات و تولید موتورسیکلت های برقی در داخل

6- همکاری سیستم بانکی جهت اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت جایگزینی خودروها

7- کم کردن هزینه های بیمه وعوارض خودروهای برقی و هیبریدی و زیاد کردن هزینه های بیمه و عوارض خودروهای بنزینی و دیزلی با زیاد کردن سن خودرو(در کلانشهرها)

8- ارتقاء استاندارد بنزین تولیدی جهت کم کردن آلایندگی (چون خودورهای هیبریدی بنزین هم مصرف می کنند)

9- توسعه حمل و نقل عمومی به خاص مترو به عنوان یک استراتژی دائمی

10- انتقال بعضی مراکز دولتی از مرکز شهر به نقاط کم ترافیک

11- ادامه سیاست های دولت الکترونیک با نشانه کاستن از سفرهای کاری درون شهری

این تنها راهکار دراز مدتی است که می تواند آلودگی مرگبار هوا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلانشهرها را در یک بازه زمانی 10 ساله حل کند. راه کوتاه مدتی هم وجود ندارد مگر آن که همین امسال دولت میلیونها خودروی برقی و هیبریدی بخرد و با خودروهای موجود جایگزین کند که عملاً غیرممکن است.

بیماری آلودگی هوا به حدی عمیق شده است است که طول درمان قابل ملاحظه ای می طلبد.

همه این کارها هم شدنی است و فقط کمی عقلانیت، دلسوزی و همکاری می خواهد.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، 10 سال آینده نیز از راه خواهد رسید و این ما هستیم که امروز گزینش می کنیم در آن سال، ما و فرزندان ما، هوای آلوده تری تنفس بکنیم یا آسمان مان آبی باشد؟

ما هم حق داریم آدمیزادی زندگی کنیم.

واژه های کلیدی: ایران | آلودگی | ترافیک | هیبریدی | طرح ترافیک | آلودگی هوا | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz